Тази година фестивалът не се открива по обичая с голяма ораториална творба или симфоничен концерт. Но началото му ще е не по-малко бляскаво, защото това ще бъде първият софийски рецитал на Евгени Божанов. След спечелването на втора награда на конкурса "Кралица Елизабет" в Брюксел и всеобщото одобрение на публиката на конкурса "Шопен" /категоричен нейн фаворит, което се размина с решението на журито и предизвика бурни полемики в пресата и множество покани от импресариите/, стремителната му кариера за по-малко от година го отведе в най-престижните концертни зали в света - Роял Фестивал Хол, Музикферайн, Сънчъри голд в Токио, Берлинската филхармония и през януари в Санкт Петербург. Именно с последната прелюбопитна програма той се представя на софийска сцена - и виртуозна, и интимна, в която ще забележите съчетаване на крупните музикални форми с танцувалните миниатюри.
Евгени Божанов е роден през 1984 г. и започва уроци по пиано едва шестгодишен.За първи път свири пред публика в родния си град когато е на 12 г. Тогава изпълнява клавирен концерт от Моцарт.
В периода между 1996 - 2010 г., докато концертната му кариера постепенно се разгръща, той учи в Германия и печели награди на няколко музикални конкурса като: "Святослав Рихтер", Москва; "Кралица Елизабет", Брюксел и "Ван Клайбърн", Форт Уорт, Тексас.
Въпреки че той е безспорен фаворит за публиката на Шопеновия клавирен конкурс във Варшава през октомври 2010, журито присъжда първата награда на друг . Това води до ожесточен дебат в полската преса и до спонтанни многобройни предложения от полски концертни агенции и оркестри.
Сред най- скорошните му ангажименти са изявите в Брюксел и турне до Япония с трети клавирен концерт на Бетовен и първия на Шопен. За сезона 2010-11 той има своите дебюти в най- големите концертни зали по света: Берлинската филхармония, Виенската Музикферайн, Лондон Роял Фестивал Хол, Токийската Сънтори Хол, както и концертни представяния в Стокхолм, Мюнхен, Фрайбург, Дюселдорф и в много други градове. Ще открие със солов рецитал Международния фестивал "Софийски музикални седмици" на 17 май 2011 г.
Изпълненията на Божанов провокират ентусиазирани реакции от страна на публиката и критиката.
"Никога не съм мислила, че ще стана свидетел на изпълнение с такова качество отново" споделя възрастна дама от Варшава и продължава "Аз съм слушала Дину Липати, Владимир Хоровиц, Артуро Бенедети Микеланджели на концерт - Евгени Божанов е от същата планета"...А един музикален критик пише ,че "Евгени Божанов може да пресъздаде много повече нюанси в звукоизвличането си в сравнение с останалите пианисти, но при него всичко изглежда много органично" . Докато друг австралийски коментатор заявява: "Евгени Божанов принадлежи на различно поколение пианисти - на поколението на Игнац Фрийдман". В последния отзив, посветен на Божанов, един испански пианист, носител също на награда пише: "Негово изкуство е изкуство на поемане на риска, на импровизационността и спонтаността, но също и изкуство на интелигентността, експресивната декламация, микродинамичните ефекти, безкрайните резонанси. В изпълненията му дочуваме шепот, въздишки, въпроси, удари...Неговото звукоизвличане има индивидуален почерк, а в комбинация с завладяващата му харизматичност, покорява публиката навсякъде по света" .
Евгени Божанов продължава да работи със своя учител Георг Фридрих Шенк в Дюселдорф